
De som står bak
Festivalen arrangeres av en utrolig hyggelig gjeng på omlag 200 personer.
Organisasjonen
Det er stor organisasjon som arrangerer Humorfestivalen. Totalt er det omlag 200 frivillige som er i sving for å gjøre dette til et så flott arrangement. Organisasjonen er delt i fem områder der hvert område har en leder, en komite og en rekke frivillige. Hver komiteleder sitter i hovedkomiteen. Festivalsjefen er leder i hovedkomiteen.
Forestilling
- Leder: Kathrine Hageskal (festivalsjef)
- Ansvar: Kontakt med lagene, plukke ut nummer, sal/Scene, lyd/lys, konfransier, orkester, jury, programhefte
Publikum
- Leder: Roar Sørensen
- Ansvar: Aktivitet i bygda, servering, fester, etterlaget
Teknisk
- Leder: Nils Andre Tøndel
- Ansvar: Samf.hus, Hemnehallen, telt, rigging, elektriker, festivalcamping, parkering, sikkerhet/HMS
Marked
- Leder: Hanne Karlsnes
- Ansvar: Plakater, annonser/PR, sponsorer, festivalavis, nettsider, sosiale medier
Stab
- Leder: Svein Waade
- Ansvar: Ledelse, administrative løsninger, samordning.
Humor & Galskap i Hemne
Humor & Galskap er organisasjonen som eier Humorfestivalen. De sørger for å å holde liv i festivalen mellom arrangementene og har ansvar for å sette opp organisasjonskomiteen til hver festival.
I styret sitter Kathrine Hageskal og Svein Waade. Humor & Galskap arbeider med flere prosjekter:
- Humorfestivalen i Hemne
- Vanntanken Hemne
- Vanntanken Norge
- Norsk Fiaskomuseum
- Hemneportalen
Humor & Galskap forvalter Humorfondet og deler ut midler til prosjekter, lag og foreninger.
Mer info
Her får du litt fakta om Humorfestivalen i Heim.
Vi vil gi revylagene i Midt-Norge et løft samtidig som vi vil gjøre noe positivt lokalt og bygge identitet.
> De som står bak
Festivalen arrangeres av en utrolig hyggelig gjeng på omlag 200 personer.
Hemne har blitt til Heim og festivalen har fått nytt navn: Humorfestivalen i Heim.
Festivalen ble arrangert første gang i 2002. Her finner du info om tidligere festivaler.